Παρασκευή 22 Απριλίου 2011

Βλάσης Ρασσιάς

Βλάσης Ρασσιάς

Ο Βλάσης Ρασσιάς γεννήθηκε στις 22 Απριλίου 1959  είναι συγγραφέας, ποιητής, εκδότης, μεταφραστής και καλλιτέχνης τής Mail-Art.

Γεννήθηκε στην Αθήνα και σπούδασε στην Ανωτάτη Σχολή Οικονομικών και Εμπορικών Επιστημών. Υπήρξε συνιδρυτής και συνεργάτης των περιοδικών «Speak Out» (1979), «Ανοιχτή Πόλη» (1980 - 1993) και «Διιπετές» (1991 - ), ενώ κατά την περίοδο 1983-1986 εξέδωσε το Mail-Art περιοδικό «Είναι Αύριο» και επίσης διοργάνωσε την πρώτη διεθνή Mail-Art έκθεση στην Ελλάδα με τίτλο «1984» (αναφορά στο ομώνυμο μυθιστόρημα του Όργουελ).

Το 1981 ίδρυσε το Αρχείο Εναλλακτικής Κουλτούρας «The Alternative Gallery» (νυν Αρχείο Κοινωνικής Ιστορίας), ανέπτυξε φιλία με πολλές προσωπικότητες της διεθνούς εναλλακτικής λογοτεχνικής και μουσικής σκηνής και το 1989 ήταν ένας από τους διοργανωτές του εναλλακτικού φεστιβάλ «Ευρώπη Ενάντια στο Ρεύμα» («Europe Against the Current»), στην πόλη του Άμστερνταμ.

Ασχολήθηκε από τα τέλη της δεκαετίας του ‘70 επισταμένως με τον αγώνα των αυτοχθόνων λαών (κυρίως της αμερικανικής ηπείρου) για την διάσωση της παράδοσής τους και για την εθνική τους αξιοπρέπεια, ενώ από τα μέσα της δεκαετίας του '80 επεξέτεινε το ενδιαφέρον του σε όλες τις ζώσες, απειλούμενες ή ήδη εξαφανισθείσες κουλτούρες και πολυθεϊστικές θρησκείες των εθνών του πλανήτη, με ιδιαίτερη έμφαση στην αρχαιοελληνική Παράδοση. Το καλοκαίρι του 1998 συμμετείχε στην ίδρυση του Παγκοσμίου Συνεδρίου των Εθνικών Θρησκειών [(World Congress of Ethnic Religions|WCER)] στη Βίλνα της Λιθουανίας και τον Αύγουστο του 2010 στην μετονομασία του σε Ευρωπαϊκό Συνέδριο των Εθνικών Θρησκειών (ECER) στην Μπολόνια της Ιταλίας.

Κεντρική θέση στο έργο του είναι ότι κάθε έθνος που δεν του επιτρέπεται να έχει τις δικές του μορφές Παράδοσης και Θρησκείας είναι ουσιαστικά υπόδουλο ή θύμα Εθνοκτονίας, καθώς και ότι η Βυζαντινή και Οθωμανική κατοχή αποτελούν μεν τμήμα της Ιστορίας του υπόδουλου Ελληνικού έθνους, αλλά ούτε οι Βυζαντινοί ούτε οι Οθωμανοί δικαιούνται να διεκδικούν «ελληνικότητα». Θεωρεί ότι ο τόπος μας χρειάζεται να περάσει έναν Διαφωτισμό, ανάλογο με εκείνον που πέρασε η Ευρώπη τον 18ο αιώνα, θεωρεί απαραίτητο στοιχείο το ήθος και την Αρετή για την «επανανακάλυψη του Έλληνα Ανθρώπου» και δίνει έμφαση στο ζήτημα Παιδεία (υπήρξε άλλωστε και ο εισηγητής της σχετικής θέσης του Ελληνικού Ανανεωτικού Ρεύματος – Ε.Α.Ρ., από το οποίο όμως αποχώρησε την άνοιξη του 2008). Από τις φιλοσοφικές σχολές της αρχαιότητας θεωρεί χρησιμότερες για τον σύγχρονο άνθρωπο εκείνες της Ελληνιστικής Εποχής και της Ρωμαιοκρατίας, εποχών δηλαδή «πολιτικής ετεροθέσμισης» όπως και η τωρινή, και ο ίδιος δείχνει σχετική προτίμηση στον Στωϊκισμό.

Αίσθηση προκάλεσε στα τέλη του 2007 η κυκλοφορία του βιβλίου του «Λαιμητόμος Αρετή. Ροβεσπιέρος, Σαιν Ζυστ, Κουτόν», στο οποίο υπερασπίζεται τις προσωπικότητες που ηγήθηκαν της πιο δύσκολης φάσης της Γαλλικής Επανάστασης και ιδίως τον Μαξιμιλιανό Ροβεσπιέρο και την εμμονή του στην υποχρεωτική ακαμψία της λεγόμενης «Πολιτικής Αρετής».

Έχει δώσει εκατοντάδες διαλέξεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό με θέμα την κοσμοαντίληψη και το έθος των αρχαίων Ελλήνων. Η περισσότερο συζητημένη διάλεξή του δόθηκε τον Νοέμβριο του 2010 στο Bohemian Hall της Αστόριας Νέας Υόρκης με τίτλο «Η πολυεπίπεδη χρεωκοπία του Χριστιανισμού και η πρόσταση του Ελληνισμού για το μέλλον». Ενάμιση μήνα πριν (25 - 26 Σεπτεμβρίου 2010) ήταν επίσημος προσκεκλημένος στο «1ο Egaleo Blues Festival», όπου, ανάμεσα σε άλλα, απήγγειλε το «Ουρλιαχτό» του Άλλεν Γκίνσμπεργκ.

Άρθρα του έχουν δημοσιευθεί σε πολλά περιοδικά της Ελλάδας και του εξωτερικού. Xαρακτηριστικό στον τρόπο που γράφει τα ιστορικά βιβλία είναι το ότι επιλέγει την αυστηρή χρονολογική παράθεση, η οποία, κατά δήλωσή του, βοηθάει πολύ τον αναγνώστη να κατανοήσει την αλληλουχία των ιστορικών γεγονότων.

Εργογραφία

Έως το 2007 έχουν εκδοθεί τα παρακάτω βιβλία του:

«Λούφα και Παραλλαγή», ποιήματα, Αθήνα 1981
«Underground Press. Η Ιστορία του έντυπου αντεργκράουντ», Αθήνα 1982 και 1988
«Ela Poemas», ποιήματα σε μετάφραση της Teresinka Pereira, Boulder Colorado 1984
«Υπερ Της Των Ελλήνων Νόσου. Τόμος Α: Περί Των Πατρώων Θεών», Αθήνα 1992, 1999 και 2002
«Υπερ Της Των Ελλήνων Νόσου. Τόμος B: Η Συρρίκνωση Της Αρχαίας Ψυχής», Αθήνα 1993 και 2001
«Υπερ Της Των Ελλήνων Νόσου. Τόμος Γ: Ες Έδαφος Φέρειν...», Αθήνα 1994 και 2000
«Έθνος, Εθνισμός, Εθνοκράτος, Εθνικισμός», 1996 και 2006
«Ζευς. Συμβολή Στην Επανανακάλυψη Της Ελληνικής Κοσμοαντίληψης», Αθήνα 1996 και 2005
«Εορτές & Ιεροπραξίες Των Ελλήνων», Αθήνα 1997 και 2000
«Ες Παγάν.. Δέκα Χρόνια Κείμενα, Συνεντεύξεις και Ομιλίες Σε Υπεράσπιση Της Αρχαίας Ψυχής», Αθήνα 2001
«Θεοίς Συζήν. Εισαγωγή Στον Στωϊκισμό», Αθήνα 2001
«Επίτομος Ιστορία των Σπαρτιατών», Αθήνα 2003
«Μια.. Ιστορία Αγάπης. Η Ιστορία Της Χριστιανικής Επικρατήσεως, Τόμος Α, έτη 0 - 400», Αθήνα 2005
«Μια.. Ιστορία Αγάπης. Η Ιστορία Της Χριστιανικής Επικρατήσεως, Τόμος Β, έτη 401 - 800», Αθήνα 2005
«Μια.. Ιστορία Αγάπης. Η Ιστορία Της Χριστιανικής Επικρατήσεως, Τόμος Γ, έτη 801 - 1300», Αθήνα 2005
«Θύραθεν Φιλοσοφικό Λεξικό», Αθήνα 2006
«Σκέψεις επάνω στον Φόβο και την Αφοβία» (δίγλωσσο: «Notizen uber die Angst und die Angstlosigkeit»), Αθήνα 2006
«Μια.. Ιστορία Αγάπης. Η Ιστορία Της Χριστιανικής Επικρατήσεως, Τόμος Δ, έτη 1301 - 1600», Αθήνα 2006
«Λαιμητόμος Αρετή. Ροβεσπιέρος, Σαιν Ζυστ, Κουτόν», Αθήνα 2007

Έχει επίσης κάνει τις παρακάτω αποδόσεις αρχαίων κειμένων στην νεοελληνική:

Επίκτητος Ιεραπολίτης: «Εγχειρίδιον», Αθήνα 2001
Σαλλούστιος: «Περί των Θεών Και του Κόσμου», Αθήνα 2002

De Siris